Macam-macam Citer


dah seminggu aku tak mengemaskini blog aku. al maklum lah sibuk sana sibuk sini kejar sana kejar sini. tapi nak buat macam mana dah lumrah kehidupan pelajar tahun akhir macam aku ni. kena isi borang tu la kena buat ni la. pada masa yang sama aku jugak mengikuti segala perkembangan berlaku di sekelilingi aku. kalu korang nak tahu, aku ni kalu boleh semua nak tahu sebab aku tak nak la jadi macam katak bawah tempurung. dok kat bilik je.

Pilihanraya Umum ke-12

yang paling menariknya sekarang negara kita dah masuk musim pilihanraya yang ke-12. jadi sibuk lah segala parti di negara ini membuat segala persiapan dengan pemilihan senarai calonnya, pasang balai operasi, gantung bendera2 parti dan calon, dan macam2 lagi lah. kadang2 tu menarik jugak pilihanraya ni, masa ni lah kita dapat dengar macam2 tohmahan, kata2 sindiran. masa tu lah tokoh2 politik yang terkenal turut keluar kat tv.

Karnival2 Kolej

w/pun dalam sibuk2 negara kita mengalami musim pilihanraya, ukm juga turut meriah dengan karnival2 yang dianjurkan oleh kolej2 yang terdapat di sini. macam2 daya penarik yang mereka tambah untuk memastikan pelajar datang. tapi yang ajaibnya dalam semester ni, aku tengok kebanyakan tarikh karnival2 diorang agak rapat antara satu sama lain hinggakan dalam satu minggu tu ada hampir 3-4 kolej menganjurkannya. jadi semacam berlaku persaingan untuk merebut pelajar untuk datang ke karnival mereka. tidak ketinggalan kolej aku jugak turut akan mengadakan karnival tahunan. jadi tunggu je lah iklan kolej kami yerk. aku juga turut berkesempatan menyertai beberapa karnival kolej baru-baru ni iaitu kolej amin, kolej ibu zain dan yang terbaru kolej pendeta za’aba. sebulan yang lalu aku jugak telah pergi ke karnival kolej dato’ onn.

Makan Angin Percuma

beberapa hari yang lepas, aku dan seorang lagi kawan aku telah berpeluang untuk pergi ke bandar Sunway. aku ke sana bukan kosong2 gitu je. bukan apa nak tolong kawan baik aku yang minta jadi saksi untuk tandatangan satu borang. sementara menunggu sembahyang Jumaat di sana, aku telah berpeluang untuk meronda2 di dalam kompleks membeli-belah Sunway Pyramid. yang paling menariknya di situ aku akhirnya dapat juga merasa sebiji donut dari J Co Doughnuts and Coffee yang aku idam2kan selama ini. nikmat sangat waktu tu. selepas selesai je tandatangan benda tu, aku telah berpeluang makan angin sampai ke Kelang untuk pergi ke Jusco yang baru dibuka di sana. ia juga adalah Kompleks Jusco yang terbesar pernah dibuka dan ini telah terbukti apabila aku sampai di sana. memang besar dan luas. Per2 pun aku sangat happy waktu tu maklumlah dapat makan angin free. terima kasih daun keladi kepada adik kawan baik aku tu kerana belanja kami makan dan bawa jalan2 makan angin.



Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s