2 Kejutan


Kejutan Pilihan Raya

alhamdullillah syukur sgt sbb negara kita baru je menghdpi pilihanraya umum yg ke-12. secara umumnya pilihanraya ini berjalan dgn lancar w/pun berlaku beberapa insiden2 di seluruh negara. dan keputusannya amat mengejutkan kita semua di mana pembangkang telah memenangi majoriti mudah di 4 buah negeri iaitu kedah, perak, pulau pinang dan selangor. manakala kelantan pula menang dgn majoriti lebih 2/3 drpd kesemua kerusi dun. gabungan pihak pembangkang juga telah berjaya menafikan 2/3 kerusi di parlimen. yg paling mengejutkan ada menteri kabinet dan ketua parti kalah di kawasan masing2. itulh penangan pembangkang bg pilihan raya kali ni.

berikutan drpd itu, pelbagai reaksi telah diberikan byk pihak ttg kekalahan bn di negeri2 terbabit. reaksi aku pulak kalu dh kalah tu terima jelah. tp jgn nk sekat segala pembgnan koridor yg telah dirancang di negeri tersbt. satu lg aku nk ingatkan pihak kerajaan jgn lh terlalu yakin dlm pilihan raya dgn buat iklan yg mcm2 seolah2 nk wujudkan satu kebimbangan di kalangan rakyat jk mengundi pembangkang. smpai aku naik muak nk tgk iklan tu. tp tgk lah rakyat x kisah dgn semua tu. kerajaan kena ingat rakyat kita skrg bukan lg mcm dulu. rakyat kita skrg dh makin maju ke hdpn dan semakin matang dlm berfikir yag mn betul atau palsu. sekian

Kejutan Mid-Sem

pg td, aku juga telah dikejutkan dgn pengumuman markah mid-sem mekanik kuantum. terus je aku rs berdebar sbb bimbang dpt rendah sgt. tp syukur aku akhirnya mendpt markah lulus shj. per2 pun aku kena berusaha dgn lebih keras utk menghdpi mid-sem final. serta kuiz2 yg dibuat dlm ms terdekat ini.



Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s