12 hari yang lalu


hai dah 12 hari aku x mengemaskini blog ni. mana taknye lepas satu satu kerja datang untuk diselesaikan dalam masa yang terdekat. tp skrg keje tu dah selesai. jadi bertambah lega aku. berikut adalah cerita aku untuk 12 hari yang lepas:

Marathon Anjuran Pelajar Sukan & Rekreasi
pada mulanya aku agak keberatan untuk masuk acara lari melari. tapi nak buat macam mana kalu aku x masuk nanti diaorang x nak masuk jugak acara anjuran program aku kelak. dengan berbekalkan semangat juang yang ada pada pagi tu, aku menggagahkan diri untuk bangun awal. maklum lah acara mula jam 7.30 pagi. terima kasih kepada sorg kawan aku tu sebab sanggup tumpangkan aku untuk gi ke tempat pelepasan maraton tu. lebih kurang jam 8 pagi, kami pun telah dilepaskan dengan bermula di bulatan pusat kepelbagaian pelajar fpend, melalui kawasan tangki air kolej zaaba, menuruni jalan utama kolej zaaba, melintasi fakulti kejuruteraan dan diakhiri di bulatan bangunan gerbang minda fpend. letihnye tak payah cakap la. punye mencabar bile naik bukit tu. w/pun aku mendapat kedudukan terbelakang dalam larian bagi bahagian lelaki, sekurang2nya takde perempuan yang melintasi aku dalam larian tu. malu tau.
Menemubual Muallaf PERKIM
memandangkan dateline untuk kerja kursus subjek sains kehidupan makin dekat, nak x nak terpaksa aku gi jgk kt perkim minggu tu. nasib ada sorg ahli kumpulan aku ni yang dah biasa dengan perkim. jd dapat cekup 8-9 org muallaf untuk ditemubual. terima kasih kepada perkim dan jgk muallaf2 yang sanggup meluangkan masa. kami terpaksa jd wartawan kejap kat situ. hmmmm…nasib elok rakaman. kalu x, menangis aku dibuatnya nak rekod balik.
Berlakon
jangan ingat aku berlakon mcm dlm tv tu. tp berlakon untuk subjek sejarah pemikiran fizik yang aku amik sem ni. berat jgk tugasnya. w/pun ada beberapa assignment nak dibuat dan kuiz, tp sbg menjaga kredibiliti dalam kerja berkumpulan, aku kena gi jgk. nasib baik watak yang diberikan kepada aku x susah yang mana memerlukan aku menghafal skrip, kena jd model matahari dengan pepejal je. syukur sgt pd hari kena berlakon tu, semua org suke dgn lakonan kami. dan yang penting bg aku dh lepas satu beban.
Sukaneka Anjuran Pelajar Sains Tahun 3
seperti maraton tu jugak, aku menggagahkan diri untuk bangun awl pagi sebab sukaneka tu berlangsung kat stadium ukm. malu jgk pada mulanya, tp terpaksa aku masuk sbb pelajar lelaki sikit. dah lama2 kt padang tu makin seronok jdnya. sukaneka yang aku sertai tu adalah permainan org buta cari bola, penuh air dlm baldi guna pancing botol, cari gula2 dlm tepung dan kerusi berirama. terjadi jgk satu insiden di mana seorg peserta mempertikaikan cara memercik air ke muka peserta sains oleh peserta sains sukan. betul kata sorg kawan aku, sukaneka ni ada risikonya di mana kita kena sediakan peraturan2 yg jelas dlm setiap acara sukan yg dianjurkan. keputusannya kumpulan sains sukan dapat no 1 manakala kumpulan sains tahun 4 dpt tempat ke-2. ok lah tu kan.
Pertandingan Futsal & Bola Keranjang Anjuran Pelajar Sains Tahun 4
kali ni plk giliran kami untuk anjur sukan di mana kami telah memilih futsal (lelaki) dan bola keranjang (wanita). jd aku x kena main tp hari tu aku kena jd jurugambar. tugas aku kena amik gambar segala yg berlaku pada hari tu. syukur sgt sbb acara kami itu berjalan dengan lancar tanpa sebarang bantahan keputusan perlawanan. semua peserta gembira pada hari tu. 
dan lepas ni aku terpaksa jd peserta bola tampar plk. w/pun aku kurang mahir, tp aku akan cuba sebaik mungkin pada hari tersebut. perlawananan bola tampar tu kali dianjurkan oleh pelajar pendidikan khas.
Makan Malam Fakulti Pendidikan
selaras dengan aku dah tahun akhir, maka pihak fakulti aku telah menganjurkan makan malam khas untuk pelajar2 tahun akhir spt aku. tidak seperti tahun2 lepas yang mana majlis ini diadakan di hotel2 berdekatan, kali ini majlis ini diadakan di dewan peperiksaan kompleks bistari. dengan tema hitam dan oren, aku sedaya upaya untuk memenuhi tema itu.
sajian pada majlis itu amat membuka selera aku di samping layanan kelas satu yang diberikan. pada malam itu kami telah dihidangkan dengan nasi bukhara dan beberapa macam jenis lauk spt, ayam goreng berempah, butter prawn, kambing masak berempah dan dalca daging. aku apalagi makan la dengan sepuas2nya.
persembahan pada mlm tu ok jgk dengan pertunjukan persembahan dr setiap program di fakulti aku. sesi bergambar jgk tidak aku lepaskan. w/pun bateri kamera aku dah flat, tp aku cuba jgk berusaha untuk merakamkan saat2 malam itu. per2 pun aku berpuashati dengan majlis makan malam tu.
Dateline Keliru & Edit Video
syukur aku sbb kumpulan aku untuk pembangunan insan dah hantar kerja kursus tu kat pensyarah. lega sgt kurang satu beban. ramai jgk sama ada minggu ni @ minggu depan. tp aku x kisah untuk hantar awal sbb dah siap. malas nak fikir2kan lg benda tu.
kali ni aku tgh mengedit video di perkim. sampai nak termuntah2 dibuatnya. mana taknya bukan semua video aku boleh letak gitu je. nak kena potong, nak masuk effect, mcm2 lg lah. tp xpe aku akan berusaha dengan sedaya upaya aku dicampur dengan semangat aku untuk menjadikan video aku ini yang terbaik. bukan apa nak kena persembahkan kat dalam dewan kuliah tu. seramnya!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s