Ahlan Wa Sahlan Ya Bulan Ramadan al-Mubarak


kejap je masa dah berlalu dan sekarang kita dah bertemu kembali dengan bulan Ramadan yang mulia ini. masuk hari ni dah hari kedua kita berpuasa [pada hari blog ni ditulis]. hari pertama tu biasa lah kita akan berasa letih sikit termasuk lah aku. nanti lama kelamaan hilang lah perasaan tu. teringat aku masa mula2 berpuasa di waktu umur budak2, macam2 pe’el nak elak puasa. hehehe. pengalaman berpuasa di UKM pun aku tak bole lupakan. mana taknye kena bangun sendiri dan kunci jam mintak tolong kawan2 untuk kejutkan sahur. kat umah boleh lah ada orang tolong kejutkan. masa tu pun, aku suka gi bazar Ramadan dengan kawan2 dan berbuka beramai2 dengan mereka. slalunye kalu free petang tu, aku akan gi bazar Ramadan kat Bangi tuh. seronok bile tengok macam2 juadah yang dijual di situ.
di kesempatan ni, aku rasa tak terlambat nak mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadan al-Mubarak. diharapkan kita semua dapat merebut segala fadhilat yang terkandung di bulan yang mulia ini. kita pun tau pada bulan ini semua pintu2 syurga terbuka dengan seluas-luasnya manakala pintu2 neraka tertutup rapat dengan semua iblis2 dan syaitan2 telah dikurung di dalamnya. jadi selamat berbuka juga.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s