Raya Mode. Penantian Yang Bakal Berakhir.


1. Sedar tak sedar, dah 2 minggu hari raya berlalu. Namun begitu, amalan kunjung-mengunjung dan penganjuran rumah terbuka masih lagi berjalan. Ada jugak yang turut mengadakan kenduri kahwin. Aku pun banyak menerima jemputan untuk ke rumah terbuka sampai tak terlarat nak gi kesemuanya. Baru2 ni rumah aku pun tak ketinggalan untuk turut mengadakan rumah terbuka. Penatnya punye la dahsyat. Sampai kaki aku sakit untuk berjalan esoknya. Mana taknya kejap2 kena kejar untuk isi lauk yang dah abis. Lepas tu pulak kena bancuh air. Macam la kena buat. Hmm. Memang ramai betol umah aku ari tu. Sedara-mara lagi, jiran2 umah dan kawan sepejabat mak bapak aku semua datang. Meriah jadinya. Bila esoknya, terpaksa kena kemas pinggan mangkuk dan periuk belanga pulak. Huhu.
2. Penantian aku setelah menganggur selama 6 bulan bakal berakhir tidak lama lagi. Ini adalah berikutan daripada pengumuman penempatan mengajar pada minggu lepas. Mulanya, ia akan diumumkan pada tarikh 13hb tapi rupa2nya lebih awal dari tu. Pengumuman awal tu pun aku tau melalui sms kawan2 yang mengatakan dah boleh check sebelum dari tarikh itu. Kepada semua yang dah tau penempatan masing2, tahniah diucapkan. Berdasarkan maklumat kawan2, ramai batch fak aku telah diantar ke selangor dan johor di samping sabah dan sarawak. Dan aku bersyukur kerana KPM menempatkan aku di selatan semenanjung je. Hehe.


One Comment on “Raya Mode. Penantian Yang Bakal Berakhir.”

  1. i-nie berkata:

    salam
    saye mintak izin link kan blog kamu ye cikgu..
    cikgu dpt posting mane ye?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s