Buat Biskut. Menara Taming Sari. Persiapan Lapor Diri.


1. Aik apehal nya buat biskut lagi ni. Raya kan dah lama berlalu. Ha. Bukan apa. Ini semua atas permintaan adik aku yang balik ke rumah baru2 ni. Katanya nak bagi kawan2nya rasa. Aku pun apalagi. Suka la aku dalam bab masak-memasak ni sementelahan bahan2nya telah ada sejak sebelum raya lagi. Lagipun bukan susah nak biskut ni. Jadi takde masalah untuk membuatnya asalkan mengikut kuantiti bahan yang telah dinyatakan dalam resepi. Tambahan pula aku pun suka jugak makan biskut ni. Walaupun baru pertama kali aku mengadun biskut ni, tetapi hasilnya amat meyakinkan. Takde satu pun hampeh atau dengan kata lain tak menjadi. Ada harapan la kalu aku nak buat bisnes biskut raya lepas ni. Hehehe.
2. Pernahkah korang mendengar mengenai Menara Taming Sari yang ada kat Melaka tu? Kalu korang rajin bukak suratkhabar, tentu tau pasal menara tu. Ha. Baru2 ni pun famili aku sempat la menaiki menara. Sebenarnya kitaorang tak bajet pun nak naik menara tu. Tapi ntah macam mana rasa teringin nak naik pulak. Dengan bayaran RM10 seorang bagi warganegara Malaysia (kena tunjuk IC), dapat la naik menara tu. Menara tu spesial skit sebab ia akan berputar 360 darjah pada ketinggian 80 meter. Dari situ, aku dapat tengok keindahan bandaraya Melaka pada waktu malam dengan limpahan cahaya warna-warninya. Aku rasa dalam dekat 10 minit jugak ia berputar atas tu. Jadi rancangan famili aku pulak lepas ni nak naik Eye on Malaysia yang akan dibuka tak lama lagi.
3. Gementarnya. Sekarang ni tinggal lebih kurang 6 hari je lagi aku akan melapor diri di sekolah. Sekolah mana aku tak tau lagi. Kena turun ke jb baru tau dapat sekolah mana. Menurut citer senior, sebelum ni hanya lapor diri terus kat ppd je. Tapi tahun ni jpn johor buat lain skit. Mungkin nak elak ada bakal guru yang buat rayuan untuk mengajar di sekolah tertentu sahaja. Hmmm.


2 Komen on “Buat Biskut. Menara Taming Sari. Persiapan Lapor Diri.”

  1. i-nie berkata:

    nt da tau sekolah, btau aku tau. hehe. nt leh share ketas pekse. hihi. selamat bertugas!

  2. HAKIM berkata:

    hai mizan…saya sukelaa blog u…
    cantik simple and btol2 cm diari…
    keep up the good work k??
    dh posting ke ni???
    jgn lupe btau k???


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s