Cuti-Cuti di Rumah. Tempahan Penting.


1. Masuk ari ni, cukuplah seminggu aku dok di rumah. Merehatkan diri setelah mengharungi 3 minggu untuk orientasi di sekolah. Walaupun begitu, takde lah aku dok goyang kaki je. Ada la skit mengemas umah, sapu2, basuh pinggan mangkuk belanga, sidai &angkat baju. Keje2 yang aku slalu kena buat kalu balik umah. Di samping itu, aku juga sedang merancang tentang barang2 yang akan dibeli & dibawa untuk diisi dalam rumah sewa aku tu nanti. Dalam tengah relaks2 di rumah, tiba2 melayang di ingatan aku semasa majlis penutup program orientasi di ppd batu pahat minggu lepas, ada sorang perempuan ni tiba2 menegur aku. Seperti biasa, aku tak mengenalinya. Lepas tu, perempuan ni terus bukak citer yang mengatakan bahawa muka aku ni dia pernah jumpe masa aku tadika abim dulu dan naik bas skali untuk balik umah. Fuh! Punye lah aku kagum dengan perempuan ni. Ingat lagi dia muka aku ni. Dia ada bagitau pasal liyana, jiran belakang umah merangkap rakan skolah rendah aku tapi
kini dah pindah. Umah perempuan ni pun sebelah je dengan taman perumahan aku. Tapi masa kat ppd tu, takde pulak geng ukm aku jumpe sebab aku rasa macam ada je.
2. Dalam dok di umah beberapa ari ni, aku juga telah menempah suatu benda yang bagi aku penting semasa di sekolah nanti. Semalam, aku juga telah menandatangani perjanjian & borang2 berkaitan untuk tempahan itu. Berdasarkan kata penjual itu, benda itu akan sampai dalam 2 minggu lagi. Aku harap benda itu sampai tepat pada masanya sebab aku dah tak sabar untuk menggenggamnya. Yuhoo!


2 Komen on “Cuti-Cuti di Rumah. Tempahan Penting.”

  1. K.A.M.I berkata:

    ko tempah pe mijan??

  2. i-nie berkata:

    ko tempah ape weh?? aku pon nk tau gk. cam misteri tp menarik jek. mencabar ni. weh, mane nk tempah nametag magnet?? aku takmo yang gune pin. gosak tudung. leh tlg tanyekan tak?? he.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s