Perancangan Untuk Membeli-Belah. Kenduri Kahwin.


1. Sekarang ni musim jualan murah yang sedang berlangsung dari 29hb nov lepas hinggalah 4hb jan depan. Tiba2 aku rasa tidak patut untuk melepaskan jualan akhir ni. Tambahan pula aku baru dapat duit sendiri. Ish! Tak bole jadi ni. Walau macam manapun, aku kena gi jugak. Jadi aku telah merancang untuk membeli beberapa barang penting supaya tak terlebih bajet. Cadangnya yang pasti baju (mesti beli). Lepas tu, barang2 untuk kelengkapan rumah sewa aku. Lagi satu, alat tulis pun penting jugak. Aduhai bole tahan juga senarai barang yang nak kena beli. Huhu.
2. Baru2 ni, aku telah menghadiri 2 kenduri kahwin. Aku pun memang dah maklum dalam musim cuti skolah ni adalah musim orang ramai naik pelamin. Salah satunya dekat kampung mak aku je. Dan yang satu lagi tu dekat kuantan. Walaupun jauh tapi aku suka sebab dapat jalan2 menjelajah negeri orang. Kadang2 aku seronok juga tengok orang kahwin ni sebab dapat meraikan peristiwa yang paling bermakna dalam hidup diaorang. Sekali dalam seumur hiduplah katakan. Dari sambutan yang serba sederhana hinggalah yang semeriah macam Mawi dan Ekin yang kahwin minggu ni. Ada jugak aku terfikir bila agaknya aku dapat naik pelamin ye. Teeeet! (bunyi ala2 Fara Fauzana). Macam mana nak naik pelamin, calonnya pun takde lagi. Oops! Terpecah di mulut pulak.


2 Komen on “Perancangan Untuk Membeli-Belah. Kenduri Kahwin.”

  1. Megs berkata:

    xde calon ke uols??
    tuh yang terpampang kt blik u dulu xleh ke???hhahaha
    jgn marah mijan gurau je…
    eh i xde lagi laa ym awak..
    add me please kt meaqs_scrocth@yahoo.com…thanx

  2. effie berkata:

    saper kawen kat kuantan?
    wow..
    jeles nie..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s