Sudah Punye Broadband Sendiri. Kembali Ke Sekolah.


1. Setelah memiliki barang penting yang pertama (bole dirujuk pada catatan sebelum ni), kini barang penting yang seterusnya adalah memiliki talian broadband sendiri. Pemilikan broadband memang dah lama aku idam2kan. Kiranya macam talian hayat aku untuk terus berhubung dengan semua rakan yang aku kenali dari sekolah rendah hinggalah di universiti atau di mana2 saja sama ada di Friendster, Myspace, Facebook, Blogger dan berchat di YM. Nak antar emel pun senang. Di samping itu yang paling penting bagi aku memerlukan broadband ni bukan apa sebab dapat memudahkan aku untuk mencari dan mengakses bahan2 menarik yang merata2 di laman2 web agar dapat digunakan semasa proses pengajaran dan pembelajaran pelajar dalam matapelajaran Sains dan Matematik. Tak perlu lagi untuk ke kafe siber selalu. Nak harapkan buku teks saja tak cukup. Jadi aku juga tak nak pelajar bosan dengan matapelajaran ini. Aku mesti berusaha supaya pelajar minat dengan subjek penting ini.
2. Sebenarnya aku kini sudah kembali ke sekolah. Kali ni bukan lagi sebagai pelajar sekolah yang telah aku tinggalkan 5-6 tahun dahulu dengan pelbagai memori terindah yang tercipta tetapi sebaliknya kini aku telah kembali dan dipertingkatkan tarafnya sebagai seorang guru yang bertanggungjawab untuk mendidik anak bangsa tanahairku. Cewah ayat. Lagipun bukan apa, pihak sekolah dah panggil untuk mesyuarat guru. Walaupun begitu, aku belum tau lagi subjek yang kena ajar tetapi akan diberitahu apabila mula sesi persekolahan nanti. Cuma menyentuh beberapa perkara yang berkaitan dengan perancangan sekolah tahun depan termasuk peringatan yang berkaitan dengan guru. Tak semua maklumat dalam mesyuarat guru dapat diserapkan sepenuhnya di benak kepala aku ni disebabkan gurau senda guru yang tak kurang hebatnya sementelahan bertemu semula selepas bercuti lama. Tugas2 jawatankuasa pun telah turut dinyatakan dalam buku takwim sekolah dan senarai tugas yang diberi
sebelum mesyuarat bermula. Jawatankuasa yang aku terlibat bole tahan juga. Tapi per2 pun aku menganggap semua ini sebagai lumrah tanggungjawab aku sebagai guru dalam memastikan sekolah ini dapat menjalani proses pengajaran dan pembelajaran dengan efisien dan dapat mencapai semua misi dan visi yang telah ditetapkan.


3 Komen on “Sudah Punye Broadband Sendiri. Kembali Ke Sekolah.”

  1. apisz berkata:

    tahniah…cikgu sek mana? posting kat mana?

  2. Megs berkata:

    wow mizan…saya suka awak yang penuh dedikasi dan usaha ini…semoga terus sukses dalam karier awak…cek2 nnt saya dapat posting kt skolah awak jugak kan???cner tuh???hahahha…mesti yang paling happy nye azad…hahaha..

  3. i-nie berkata:

    salam, mijan…. bahase awk tiptop. hehe. slamat bertugas.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s