Alangkah Bahagianya Cuti Hujung Minggu Ni.


Semenjak aku dah menjadi seorang guru kini, cuti hujung minggu adalah hari yang paling aku nantikan. Rasa macam bahagia hidup ari tu. Iyelah. Waktu nilah baru aku dapat merehatkan minda dan fizikal setelah mengharungi lima hari persekolahan dengan segala beban kerja dan melayan kerenah bebudak di kelas yang pelbagai tu. Semalam petang, aku telah pergi membeli-belah sikit barang-barang keperluan aku di rumah. Biasanya makananlah yang selalu aku beli di situ sebagai stok tambahan di kala perut mengeroncong tiba-tiba di samping beberapa perkakas alatulis. Bila dah beli barang-barang tu, aku rasa macam lega sikit otak ni. Nak lepaskan stress la katakan. Sambil tu, sempat aku balun satu snack plate KFC ditambah dengan cheezy fried fries. Huhu. Ini ke gaya menu orang nak turunkan berat badan. Aku tak tau la. Per2 pun yang penting aku ‘enjoy’. Walaupun begitu, aku tidaklah seratus peratus tak buat apa-apa kat umah ni. Adalah sikit keje kena buat. Kemas umah tu biasa lah bagi aku kalau hujung minggu ni. Lagi satu aku kena siapkan soalan ujian Sains untuk Tingkatan 2 yang akan dijalankan pada 2 minggu akan datang. Guru panitia dah siapkan jadual tu untuk giliran membuat soalan ni dan dalam jadual tu pulak aku yang kena buat untuk ujian pertama ni. Soalan dah pilih cuma tinggal nak taip dalam komputer je sebab minggu depan nak kena cetak soalan tu. Nasib baik ada tambahan satu hari cuti iaitu cuti hari Thaipusam. Takde lah tertekan sangat nak menyiapkannya.



Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s