Pemanduan Yang Menggerunkan; Memenuhi Keinginan Besar di Pizza Hut.


1. Malam semalam, entah macam mana aku tergerak hati untuk pergi ke bandar Batu Pahat walaupun sebenarnya aku baru balik dari stadium selepas berakhirnya kejohanan olahraga MSSD. Mungkin sebab aku bosan dok di umah aku yang panas membahang semalam  atau mungkin juga keinginan aku yang dah lama tak makan pasta atau mungkin sebab aku malas nak menghadap housemate yang poyo tu. Yang pasti kemungkinan kedua itu yang lebih kuat [ memang dah nature aku kalu pasal makanan ni ] berbanding dengan kemungkinan lain. Jadi bermulalah pemanduan aku dari rumah tepat selepas selesai aku solat Maghrib untuk ke Batu Pahat yang terletak lebih kurang dalam 20km tu [ boleh dikatakan dalam 1/2 jam jugak perjalanan ]. Sepanjang perjalanan tu biasalah ada yang bawak kereta perlahan nak mampus sampai berderet kereta kat belakang. Tak kurang jugak yang laju gile macam nak takde hari esok baginya. Lagi satu yang paling bahaya bagi aku adalah motorsikal yang berjalan di waktu malam. Memang aku akui di sepanjang jalan untuk ke bandar akan banyak kampung yang berada di tepi jalan utama. Dan memang dah lumrah kalu banyak motorsikal yang bersimpang-siur bagai nak gile sebab diaorang tu kebanyakannya tak amik lesen lagi. Budak sekolah rendah pun dah pandai bawak motor korang bayangkan. Yang aku nak tekankan di sini tentang bahayanya motorsikal apabila lampu belakang motor itu tidak menyala atau tidak dipasang. Itulah yang berlaku kat aku semalam bila tiba-tiba je motor tu muncul di depan kereta aku. Nasib baik kereta waktu tu tak banyak. Dapat aku elak dengan selamat.  Satu lagi aku tengok kalu kereta tu yang keluar dari satu simpang secara tiba-tiba. Itu jugak berlaku kat aku semalam. Kebetulan kereta waktu pun agak banyak. Nasib baik dapat elak dengan selamat sekali lagi.  Tak suka aku kalu kereta baru aku dah bergesel. Aku pelik juga waktu tu melihatkan bilangan kenderaan yang agak banyak waktu tu. Berderet-deret. Baru aku teringat mungkin diaorang semua ni dalam perjalanan nak balik kampung. Maklum la cuti tiga hari. Semasa aku balik dari bandar tu pun macam tu jugak. Ada kereta yang memotong belah kiri dan ada jugak yang memotong belah kanan tanpa tengok kereta yang datang dari arah bertentangan. Takut rumah tu lari ke sampai memotong macam tu sekali cik adik dan cik abang oi.

2. Seperti yang aku telah nyatakan. Aku teringin sekali nak makan pasta yang telah sekian lama aku tidak menjamahnya. Nak masak sendiri pun aku tak berapa mahir. Macam orang tengah mengidam pulak. Kiranya aku nak melayan selera besar aku yang wujud pada waktu itu. Jadi aku pergi jelah ke Pizza Hut kat BP Mall tu. Sesampai di Pizza Hut tu, aku cuba juga melihat kot-kot ada yang menu menarik di situ. Walau macam mana pun, aku tetap nak makan pasta jugak. Aku telah disambut dengan ayat-ayat sambutan yang telah dituturkan laju bagaikan robot dan agak stereotaip oleh pelayan di situ. Nak tergelak puan ada. Apa yang mampu aku lakukan hanyalah tersenyum melihat gelagat mereka. Servis yang diberikan pun bagus dan cepat. Apa yang sampai dulu terus aku ngap sementelahan perut tengah lapar. Harga keseluruhan yang aku kena bayar ialah RM15.45. Walau apa pun aku tak kisah harganya asalkan keinginan aku dapat dipenuhi dan perut pun gembira sebab kenyang.

One Comment on “Pemanduan Yang Menggerunkan; Memenuhi Keinginan Besar di Pizza Hut.”

  1. mrLEI berkata:

    amboi uols…i pun p bp mall semalam…xjumpe pun..i p mkn sushi king jer…dah lame xmkn sushi…kalo u ckp ade kat ner bleh jumpe…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s