Dapat Tengok Citer Transformers Jugak.


Hahaha. Macam budak2 je tajuk blog aku kali ni. Ingat nak taip semalam tetapi tertidur ala2 puteri raja (Ops! Maknanya tidur lena la kan) hingga ke awal pagi. Akhirnya dapat juga aku memenuhi impian untuk menonton filem ini. Iyelah kalu nak diikutkan pada hari Sabtu baru ni, aku kena pergi ke Program Sihat. Memandangkan aku tak dapat apa-apa surat dari pejabat untuk menghadiri program ini, maka aku ikut program sendiri la. Program yang aku telah fikirkan sejak berhari-hari yang lalu. Aduhai! Macam le program aku ni besar sangat sampai nak berancang2 pulak. Haha. Selalu program aku untuk hari Sabtu ni telah ‘dirosakkan’ oleh program2 terutamanya dari sekolah. Tak elok cakap macam tu ye bagi bakal2 guru di luar sana. Kena ingat itu tanggungjawab ye. Kalu aku cakap takpe. Boley? Mula2 aku ingat nak tengok wayang kat BP Mall tapi tak buka lagi terus gi kat Square One. Malas nak tunggu2 macam menunggu buah tak gugur. Dapat tengoknya pukul 12.15 tengahari. Di sini aku nak ulas sikit pasal filem yang aku dah tengok ni. Secara keseluruhannya, aku berpendapat filem ini adalah sangat terbaik dari segi kesan khas dan aksi berlawan yang ditonjolkan berbanding dengan filem pertamanya. Watak2 Transformer juga lebih banyak diwujudkan cuma tidak berapa diperkenalkan. Jadi aku tertanya2 apa la nama robot ni. Nama Transformers baru yang aku ingat ada dalam filem tu ialah Huey and Duey (robot kembar), Jetfire dan The Fallen di samping robot2 lama dari filem sebelum ini seperti Optimus Prime, Megatron, Starscream, Bumblebee, Ironhide. Rasa sedih bila tengok Optimus Prime kena bunuh oleh Megatron. Robot kena bunuh pun aku boleh ‘feeling’. Apa la aku ni. Jalan ceritanye biasa2 aja tetapi banyak unsur yang berbaur seks telah diterapkan dalam filem ini. Kategori filem ini yang aku boleh kelaskan ialah SG (Seks dan/atau Ganas). Walau apa pun ulasannya, aku amatlah berpuas hati dengan filem ini serta berbaloi dengan RM9 yang aku dah laburkan. Ditambah lagi dengan kepuasan bercuti hujung minggu yang telah lama aku idamkan.



Tinggalkan Jawapan

