Letih Membeli-Belah.


Hari ini telah mencatat satu sejarah dalam hidup aku iaitu membeli-belah di MP sehingga lenguh2 kaki. Ya! Memang satu kenyataan tak dapat disangkal. Malahan jika dibandingkan dengan waktu outing masa zaman belajar dahulukala, pun tidak secapai tahap hari ini. Adakah disebabkan oleh faktor umur aku? Oh tidak! Aku masih muda lagi. Mungkin sebab aku dah lama tak hanging out seperti hari ini. Rancangan asalnya aku ingin membeli kasut kerja baru sementelahan kasut lama telah mengalami kerosakan yang serius. Tetapi, ketidakpadanan kasut di situ telah mengalihkan perhatian aku kepada pembelian baju2 yang harganya sungguh jatuh berdentum dengan diskaun sehingga 70%. Bagaikan memiliki satu sumber tenaga baru, aku menerawang ke seluruh seksyen pakaian lelaki (semestinyalah) dengan harapan ditemui baju idaman dan menepati kualiti yang dikehendaki. Akhirnya, tercapai jualah hasrat di hati untuk menambah koleksi peribadi di samping membasuh mata melihat keindahan ciptaan Tuhan di sekeliling diri. Walaupun begitu, pencarian kasut yang dirancang akan diteruskan demi kesediaan pada masa mendatang. Owh ye! Sebelum memenuhi tujuan utama membeli-belah ini, aku telah melunaskan aktiviti sampingan dengan menonton filem The Princess and The Frog.

Trailer rasmi: http://www.youtube.com/watch?v=cTO49-UnzSE

Ulasan yang mampu aku berikan ialah menarik dan sesuai ditonton bagi semua lapisan umur masyarakat yang inginkan kelainan menonton filem animasi berasaskan fantasi dan tidak terikat dengan stereotaip cerita dongeng yang turut diintegrasikan dalam jalan ceritanya. Tontonlah sendiri kalau inginkan kepastian. Per2 pun malam ini rehatlah wahai kakiku yang telah menanggung jisim jasmani terlampau sepanjang aktiviti siang tadi.



Tinggalkan Jawapan

