Perkhemahan


Sebetulnya semasa aku di sekolah rendah, aku tidak pernah menyertai mana2 perkhemahan waima aku pun bukannya aktif dalm berpersatuan dan berbadan uniform ni. Selepas itu, di sekolah menengah pula aku ada mneyertai satu dua perkhemahan atas kapasiti sebagai anggota Pembimbing Rakan Sebaya. Diikutkan hati aku tak nak pergi juga. Apabila sudah menjawat jawatan guru ini, tiba2 aku ingin menyertainya dengan minat. Entah dari mana datang perasaan. Biasanya kebanyakan cikgu akan menolak mentah2 perkhemahan ini tambah2 di masa cuti sekolah. Tapi bagi aku, aku berasa seronok untuk menyertai perkhemahan ini bukan sebab dapat melancong atas tajaan sekolah, cuma ingin mendampingi anak2 pelajar aku agar dapat mengenali lebih rapat lagi. Bolehkah diterima alasan itu?



Tinggalkan Jawapan

